Tuesday, September 28, 2010

Ποδηλατοπορεία στην Καβάλα για την Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο...


Σήμερα, Τετάρτη 22 Σεπτεμβρίου ο Δήμος Καβάλας με το Σύλλογο αγωνιστικής ποδηλασίας Κύκλοτρον διοργάνωσαν από κοινού ποδηλατοπορεία στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής Ημέρας χωρίς Αυτοκίνητο.









 Σημείο εκκίνησης η παραλία της Καβάλας στο ύψος του Ν.Ο.Κ. Μέχρι τις 6.30μ.μ. που είχε οριστεί ώρα εκκίνησης είχαν συγκεντρωθεί τουλάχιστον 40 με 50 ποδήλατα. Στην πλειοψηφία τους οι ποδηλάτες ήταν μικρά παιδιά, υπήρχαν όμως και αρκετοί ενήλικες άνω των 30...











Η ποδηλατοπορεία διέσχισε την παραλία έφτασε μέχρι την πλατεία Ελευθερίας και μετά διασχίζοντας την Ομόνοια, στο ύψος του Αγ. Παύλου έστριψε για Δαγκλή ώστε μέσω στης Ρούζβελτ να βγει στην Ερυθρού Σταυρού. Εκεί κάποιοι επέστρεψαν στην πλατεία που ήταν το σημείο τερματισμού ενώ οι υπόλοιποι συνεχίσαμε από την Ερυθρού Σταυρού για το Αθλητικό Κέντρο Καλαμίτσας, όπου κάναμε αναστροφή και επιστρέψαμε στο σημείο τερματισμού. Η όλη πορεία διήρκεσε μισή ώρα περίπου...







Αυτό που δε δείχνει το βίντεο με τα στιγμιότυπα από την εκκίνηση της ποδηλατοπορείας, είναι ότι ήταν μια γιαλαντζί Ημέρα χωρίς Αυτοκίνητο στο κέντρο της Καβάλας. Δεν έκλεισαν οι δρόμοι λοιπόν και η κυκλοφορία για κάποιες ώρες. Απλώς από τα σημεία στα οποία περνούσε η ποδηλατοπορεία ο δρόμος παρέμενε για λίγο κλειστός μέχρι να περάσουν όλα τα ποδήλατα και μετά δίνονταν πάλι στην κυκλοφορία. Η λέξη λοιπόν Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο κατήντησε να είναι στην ουσία κάποιες ώρες της μέρας χωρίς αυτοκίνητο... αλλά στην περίπτωση της Καβάλας δεν ήταν ούτε αυτό.








Στην Κεντρική Πλατεία της πόλης τους μικρούς και μεγάλους ποδηλάτες περίμεναν πλαστικά μπουκαλάκια νερό τα οποία πρόσφεραν δωρεάν οι χορηγοί της εκδήλωσης και 4 ποδήλατα για να κληρωθούν. Πριν όμως λάβει χώρα η κλήρωση έπρεπε να μιλήσουν οι εκπρόσωποι των διοργανωτών της ποδηλατοπορείας... δηλαδή ο Δήμαρχος της πόλης και ο πρόεδρος του Σωματείου "Κύκλοτρον"...







Ο Δήμαρχος λοιπόν αφού έδωσε συγχαρητήρια στους ποδηλάτες, ζήτησε από τους πολίτες την επόμενη φορά να φέρουν και τους φίλους τους ώστε να είμαστε διπλάσιοι και τριπλάσιοι.στην  επόμενη ποδηλατοπορεία. Συμμετέχοντας κανείς στη σημερινή ποδηλατοπορεία όμως καταλάβαινε ότι από την αρχή μέχρι το τέλος ήταν μια φιέστα για να ικανοποιηθούν οι ποδηλάτες της πόλης και κυρίως μια φιέστα που αφορούσε μόνο τους ποδηλάτες.


Αν αντί να κλείσουν οι δρόμοι του κέντρου για ελάχιστα λεπτά -ημέρα που η αγορά της πόλης ήταν κλειστή- είχε αποφασιστεί να κλείσουν οι βασικές αρτηρίες του κέντρου για κάποιες ώρες  ή και για ολόκληρη τη μέρα με σκοπό να γίνουν μουσικές εκδηλώσεις και άλλες σχετικές και άσχετες με το ποδήλατο, θα κατέβαιναν πολίτες στο κέντρο αναγκαστικά χωρίς αυτοκίνητο και θα έρχονταν σε επαφή και με το ποδήλατο και τους ποδηλάτες. Αρκεί ο Δήμος να καλούσε σωματεία πολιτιστικά, από μουσικές μπάντες, θεατρικές ομάδες κτλ να επιλέξουν από μια γωνιά του κέντρου και να παρουσιάσουν στο κοινό της πόλης τη δουλειά τους.




Μέσα σε αυτά που είπε ο Δήμαρχος της πόλης ήταν και μια -όχι προεκλογικη- υπόσχεση για τη δημιουργία ποδηλατόδρομου... Όσοι γνωρίζουν το κέντρο της Καβάλας το οποίο είναι πνιγμένο στο καυσαέριο και στα αυτοκίνητα, καταλαβαίνουν ότι για να φτιαχτεί ένας πραγματικός ποδηλατόδρομος που να εξυπηρετεί τις πραγματικές ανάγκες των Καβαλιωτών απαιτούνται και πολλά άλλα έργα υποδομής και μι αλλαγή νοοτροπίας που για να επιτευχθεί θα χρειαστεί μεγάλος αγώνας και ισχυρή πολιτική βούληση, που δεν είναι ορατή στον ορίζοντα. Κοινώς για να φτιαχτεί ομελέτα θα πρέπει να σπάσουν αβγά...


Ο πρόεδρος του ποδηλατικού Σωματείου "Κύκλοτρον"  αφού μίλησε για τις ευεργετικές επιπτώσεις του ποδηλατου στην υγεία, έκανε και την απαραίτητη αναφορά στην αγωνιστική ποδηλασία λέγοντας μάλιστα ότι είναι και Ολυμπιακό άθλημα. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ποδηλασία ως μετακίνηση από το ένα σημείο στο άλλο ή ως ψυχαγωγία δεν έχει καμία σχέση με την αγωνιστική ποδηλασία... ή μάλλον έχει τόση σχέση όσο η οδήγηση φόρμουλα 1 με την αυτοκίνηση στους δρόμους. Αν μάλιστα μιλήσουμε για πρωταθλητισμό ή επαγγελματικό αθλητισμό τότε η αναφορά είναι περισσότερο επιζήμια, διότι δίνει λάθος πρότυπα στα παιδιά, καθότι ο επαγγελματικός πρωταθλητισμός και όλο αυτό το πνεύμα του κακώς εννοούμενου ανταγωνισμού -που είναι εμφανές σε όλα τα επαγγελματικά αθλήματα-, είναι που ωθεί τους αθλητές στη χρήση αναβολικών και σε πολλά άλλα.

Ο πρόεδρος του ποδηλατικού Σωματείου αναφέρθηκε και στο ότι το ποδήλατο είναι ταχύτερο μεταφορικό μέσο από ό,τι το αυτοκίνητο όσον αφορά στην κίνηση στο κέντρο της πόλης. Γεγονός που ισχύει γιατί το αυτοκίνητο κολλάει στην κίνηση αλλά και γιατί χρειάζεται αρκετός χρόνος μέχρι να ανευρεθεί θέση στάθμευσης. Αυτό που δεν είπε όμως είναι ότι σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Καβάλα, ακόμα και ο ποδηλάτης κολλάει στην κίνηση... γιατί είναι τόσα πολλά τα αυτοκίνητα σταθμευμένα και μη που δεν υπάρχει χώρος ουτε και για το ποδήλατο να περάσει ανάμεσα.

Τέλος η αναφορά για την τήρηση του Κ.Ο.Κ ακούγεται λίγο αστεία αν σκεφτούμε ότι ο Κ.Ο.Κ είναι ένας κώδικας ο οποίος δεν έχει ουδεμία σχέση με τις πραγματικές συνθήκες που επικρατούν στους ελληνικούς δρόμους, είναι φτιαγμένος γύρω από το αυτοκίνητο ή μάλλον για οδικό δίκτυο με άλλες υποδομές από τις υπάρχουσες. Αυτό που χρειάζεται από τους ποδηλάτες είναι προσοχή και τα μάτια τους και το σώμα τους σε εγρήγορση συνέχεια.

Για επίλογο ένα μουσικό κομμάτι αφιερωμένο στους απανταχού ποδηλάτες...
tonight the streets r ours...



No comments:

Post a Comment